Összesítés következik a közlekedési
válallatnál kiosztott (és eddig napvilágot látott) végkielégítésekből,
avagy Aba Botondtól Szalainéig, és mégtovább.
2006.12.14.: Hagyó Miklós lett a városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes.
2007. január 1.: Aba Botond vezérigazgató közös
megegyezéssel távozik. 1980-ban került a BKV-hoz, 1990-től műszaki
főtanácsos, három évvel később sikerrel pályázta meg a
részvénytársasággá alakult cég vezérigazgatói posztját. A
"kompromisszumok emberének", "középszerű menedzsernek" és
"munkamániásnak" nevezték, 13 év alatt semmilyen komoly átalakításba
nem fogott bele, konzervpolitikájáról itt lehet olvasni. Demszky már
régóta támadta, elsősorban a nagykörúti felsővezeték-építés zűrjei, az
új Combinók üzembeállítása körüli "zavarok" miatt, és a frissen
megválasztott Hagyó Miklós ki is rúgta. 9 millió forinttal távozott.
2007.01.01.: Antal Attila lett a BKV vezérigazgatója.
2007.01.02.: Gulyás László, a DBR Metró Projekt
Igazgatóság igazgatóhelyettese távozott (kirúgták) az enyhén szólva is
előnytelen metrószerződések miatt. Egy példa: "Miként a társaság
humánpolitikai igazgatójának feljegyzésébõl kiderül, Gulyás is felelõs
azért, hogy a 4-es metró projektvezetési feladatait ellátó Eurometro
Kft. - összeférhetetlen módon - az alagútfúró-állomásépítõ cégek
tanácsadóalvállalkozójaként is pénzt szakított (közvetve a BKV-tól)."
Természetesen nem börtönt kapott, hanem 12 millió forintot.
2007.06.08.: Menyhért László, a BKV közlekedési
vezérigazgató-helyettese az Antal Attila által végzett nagytakarítás
áldozata lett. Érdekesség, hogy Antal érkezésekor a távozó vezetés
egyik tagja rossz hírét akarta kelteni a menedzsment új vezetőjének,
Antal Attila vezérigazgatónak. A rosszakarónak a múlt héten sikerült
bojkottálnia, hogy a gyors 7-es és 173-as buszok teljes létszámban
közlekedhessenek. Talán Menyhért volt, talán nem, mindenesetre
távozott, bruttó 35 millióval.
2008.03.15.: Antal Attila vezérigazgató, Hagyó
embere valamivel több, mint egy év után, egészségügyi okoból, a
"személyét ért támadások miatt" lemondott. Ilyen "támadás" volt például
az AAM-mel kötött horribilis tanácsadói szerződés, vagy a busztender
(amire egyedül az az Alfabusz nyújtott be pályázatot, amelynek Antal
fia alvállalkozója) megszellőztetése. Ebbe bukott bele végül, amúgy
sokáig húzta volna, szerették odafönt: rögtön kezdésnek megemelték a
fizetését (Aba Botond csak 667 ezret keresett havonta + kb. 20 millió
éves prémium) 1,5 millió/hóra + az éves alapbér 150 %-a prémiumként. A
60 milliós végkielégítésről a botrány miatt lemondott, durván 15
milliót vitt magával.
2008.április: - Bosnyák Gyula stratégiai igazgató
egy év munkaviszony, és egy el nem fogadott menetrendmódosítás
(paraméterkönyv) után 39 milliót kapott.
- Szalainé Szilágyi Eleonórát 37 év munkaviszony
után elbocsátották, kapott ilyen-olyan jogcímeken 96 milliót, majd
visszavették havi 1,2-ért + 120%-os prémiumért.
2008.07.18.: Tóth Norbert gazdasági vezérigazgató-helyettes végkielégítést nem, de egyéb címeken 40 milliót kapott távozáskor.
2008.08.22.: Kocsis István lett a BKV vezérigazgatója.
2008.10.01.: - Regőczy Miklós értékesítési
vezérigazgató-helyettes, aki egyéb érdekes ügyei mellett a folyton
"kellemetlenkedő" VEKE-szóvivőt adatlopással vádolta meg, 40 millióval
távozott.
- Olti Ferenc metróért felelős
vezérigazgató-helyettes, Demszky szomszédja, aki bizalmas
munkaszerződéssel, titkos fizetésért dolgozott, másfél év munkaviszony
után 32 millió forint végkielégítést kapott.
2009.06.04.: Futó Sándor, Kocsis egyik
főtanácsosa (akiről azt rebesgették, hogy kollégájával, Molnár
Lászlóval az égegyadta világon semmit sem csináltak a havi 1,42
millióért + negyedévente folyósított 150%-os prémiumért) az előzetesen
beharangozott 0 forint helyett a neki járó végkielégítés felét, 36
milliót kapta.
+ a bónusz:
2008.xx.xx.: Szalai László stratégiai igazgatót
21 év munkaviszony után, mulasztás miatt, azonnali hatállyal és
végkielégítés nélkül elküldték. Perre vitte a dolgot és nyert: 100
millió forint kártérítést ítélt meg neki elsőfokon a bíróság.
Nem kell kapkodni a számológépért, segítek: 354 millió + a Szalainak megítélt százas.
454 millió forint. De a hírportálok már másfél
milliárdnyi kifizetett bánatpénzről írnak, és ki tudja még milyen
csontvázak hullanak ki a szekrényből....
Lendvai ilyenkor miért nem sápítozik, hogy "Hány
buszt lehetett volna venni ennyi pénzből? Hány lélegeztetőgépet?!
Hááány családnál lehetett volna visszakapcsolni a villanyt??!"
De a másik szocimantrát se hallom, hogy "Fizessen be a krízisalapba!"
Vajon miért nem mondanak ilyesmit? Jaaa, hogy a BKV az MSZP pénzmosodája? Az más!
(Vastagbőr)
Kommentáld!